Edukira salto egin | Salto egin nabigazioara

Tresna pertsonalak

Eibarko peoria, San Blasa baino hobia
Hemen zaude: Hasiera / Blogak / Amatiño / Kazetaritzaren garai-aldaketa

Kazetaritzaren garai-aldaketa

Amatiño 2011/03/29 00:05
Aitortu dezadan aurretik ni ez naizela Iñaki Gabilondoren zale –hemen aipatu beharrik ez dauden arrazoiengatik-- eta gustatu ere ez zait lar gustatu izan bere kontatzeko hainbat era eta molde; baina aldi berean onartu behar, ordea, kaleratu berri duen liburuxka laño, xume eta erraza biziki interesgarria dela, benetan konplexu samarrak diren gaiak nolabaiteko arintasun didaktiko handiz laburbiltzen bai baititu.

CNN+ katea itxi eta bere ordez Gran Hermanoren 24 orduak emititzen  hastearekin batera amaitu bide zen Iñaki Gabilondok gogotan duen aroa edo garaia. Zenbait pasartetan badirudi hirurogeigarren  hamarkadatik aurrera berak bertatik bertara ezagutu izan duen garaiaz ari dela eta beste zenbaitetan, berriz,  hamarkada bat lehenago Edward  Murrow kazetariaren inguruan sortarazi zen albistaritzaz. Dena den, ez da gero samurra izango horrelako zartakoa  jasotzea ia berrogeita hamar urteko lan profesionalaren ondotik. Giro honetan idatzi du kazetari donostiarrak El fin de una época (Barril&Barral, 2011)

Egungo egoera ez omen da inondik ere onena eta Iñaki Gabilondoren kontaerari ez zaio gero berak utzi berri duen establishement-aren kontrako salaketarik falta. Emeki-emeki baina sekulakoak esaten ditu:

El periodismo, pues, no está en su mejor momento para dar cabida a la reflexión ni para tratar de actuar con justicia. La comunicación periodística está sobreviviendo como puede a un gran cambio tecnológico sumado a un pánico económico, y en el interior de las empresas, en lugar de concentrarse en la eficacia comunicativa, trabajan sencillamente haciendo sumas, restas, multiplicaciones y divisiones <…> Apenas se ve más allá de la lógica del dinero.

Baita azken urteotako kazetari-lanbidearen hainbat aje batere espanturik gabe azpimarratu ere:

El problema es que, en poco tiempo, el periodista ha pasado de creerse un liberado de la sociedad para vigilar al poder a creerse un liberado del poder para vigilar a la sociedad.

A la profesión no se le pasa por la cabeza que tenga que andar examinando las averías producidas en nombre de la libertad de expresión.

El periodismo da por sentado que su misión es vigilar, pero no se le ha ocurrido pensar que si a quien vigila es a los poderes, entre ellos está el nuestro.

Los ultraprotagonismos periodísticos que pretenden erigirse en órganos de poder constituyen actos de usurpación. Pedro J. Ramírez hubiera podido ser el mejor periodista del país si se hubiera dedicado a este oficio, pero se ha dedicado a otro: al oficio de querer mandar sin presentarse a las elecciones.

Berak amaitutzat jotzen du bere zikloa eta arduraz ikusten honezkero batere gazteak ez direnen trantsizioa:

En estos momentos la situación más complicada es la que padecen algunos profesionales que habían empezado a construir una vida con los parámetros antiguos y de repente se encuentran atropellados.

El periodismo está viviendo una verdadera transición de una época a otra, la muerte de un ciclo y el nacimiento de otro. Estamos en pleno proceso de despedida del mundo que habíamos conocido para dirigirnos, aún de manera imprecisa, hacia ese universo complejísimo de lo digital y las nuevas conectividades.

Etorkizuna digitala izango da, bai, baina ez behintzat orain arte erabili izan diren urratsen ildotik:

La  prueba definitiva la aportará un proceso que se me antoja inevitable: la conversión de las páginas web de los grandes medios hacia un modelo digital no gratuito. En cuanto el periodismo digital sea de pago, empezará a ponerse de manifiesto la consolidación, con estructuras diferentes, de grandes anclajes de referencia.

Internet no tiene ningún porvenir si sus contenidos no vienen avalados por un tipo de solvencia que garantice el rigor y la credibilidad.

Edo, beste modu batez esanda, oraindik ere Internetari falta zaizkion baldintzak lirateke, hain zuzen, benetako kazetaritzaren zutabeak:

Todo este nuevo contexto contribuye a definir en qué consiste el periodismo, cuáles son los rasgos que lo definen: la necesidad de filtrar, la importancia de un trabajo solvente, con un sello de garantía reconocible, con nombres y apellidos y sin exabruptos que se oculten en el anonimato.

Asteburu batean irakurri daitekeen liburu honek ez du kazetaritza aldatuko --hace tiempo que la idea de cambiar el mundo la reemplacé por la de ser de alguna utilidad--. Segurutik ez du kazetari-bokaziorik gehituko, ez Master zailik eragingo, ez Iñaki Gabilondoren etsaien kritika latzak baretuko. Baina ez da kazetaria izan beharrik gustura irakurtzeko eta, batez ere, dena ulertzeko. Siempre se ha dicho que el mensaje que importa no es el que se emite sino el que se recibe. Ba, horixe.

 

Iruzkina gehitu

Erantzuna formulario hau betez utzi dezakezu. Formatua testu arruntarena da. Web eta e-posta helbideak automatikoki klikagarri agertuko dira.

Galdera: Zenbat dira hogei ken bi? (idatzi zenbakiz)
Erantzuna: