Musikaren inguruan
Alderantziz
"Alderantziz" abesti honek lotsagatik norbere asmo, amets eta ilusioak zapuzten direneko amorrua agertu nahi izan dugu eta interpretazioan emozio hori azaleratu dugu. Taldearen adierazmen guztiak agerian geratzen direla ere esango nuke.
Sare sozialetan laburpen bat, teaser bat entzungo bada ere, hemen aurreko albisteetan bezala osorik entzun daiteke nahi. izanez gero.
Alderantziz
Alderantziz
Zure ondoan nola edo hala egoteko aukera on baten bila nenbilen une guztietan
Egia esan, alferrik izan da ametsak zapuztu zaizkit behin eta berriro errealitatean
Alderantziz.
Alderantziz, baietz, alderantziz
Behin batean, txora-txora eginda, “Aspaldi ez zaitut ikusi” moduren batez esan nahi nizun
Egia esan, ez zen hala izan, mozolo-mozolo, isilik, mutu egon nintzen, hitzik esan gabe
Alderantziz
Alderantziz
Alderantziz
Alderantziz
Galdu dut gogoa, joan zait animoa zurekin egoteko ametsak lausotu egin zaizkit. Hau da zoritxarra!
Halaxe da eta, alderantziz dena, intentzio eta asmo guztiak okertu egin zaizkit, galdu dut iparra
Alderantziz
Alderantziz
Alderantziz
Alderantziz, baietz, alderantziz
Alderantziz
Alderantziz, baietz, alderantziz
Oraindik ametsetan
Antzinako baladen 12/8 konpasaren gainean eraikitako balada. Uda amaitzen deneko nostalgiazko abestia, hutsunea somatzen dugunekoa: ...Ez zara itzuli, enara...
Zeruko gris urdinean
kalatxorien zuria,
uhinak denak segidan,
itsasoaren musika
Itsasertzera itzuli naiz
zurrumurrua entzutera,
olatuen esamesak,
haizeak dakazkienak
Haize leuna, esadazu,
haren berririk baduzun,
bizi beharko ote dudan
oraindik ametsetan
Non zaude, non sartu zara?
Negu luze bat pasa da.
Banuen nik esperantza, baina,
ez zara itzuli, enara
Haize leuna, esadazu
haren berririk baduzun,
bizi beharko ez ote dudan
Oraindik ametsetan
Heldu da egunsentia
Tristuraren eta atsekabearen gau luzean, une batean, zeru izarratuari erreparatu eta egunsentia, itxaropena dator.
Inor ez esnatzeko moduko martxa darama, harik eta zeru izarratuaz ohartzen den arte.
Ilusioz itsu-itsu amodioaren magalean
hamaika asmo eta amets egiten bere baitan
Bat-batean bizi-pozak aldegin zion eta
ezer ere argitu gabe zer dela eta zihoan
Bi malko irristatu ziren haren masailetatik
arratsaldeko argiaren printzeetatik ihesi
Ilunabarrak, ordea, urregorriz erabat,
Bi malko haien distirak bihurtu ditu izar
Zeru izarratuari norbait ari zaio begira
liluraz sumatu ditu gaurko argi berriak
Heldu da egunsentia
Heldu da egunsentia
Nire esku
Kantu honekin irekitzen da CDa.
R & B (rhythm'n blues) kutsu argia du, akordeetan eta melodiaren eskalan. Ahotsetan, berriz, emakumeen koruak gospel kutsu erritmiko finkoa ematen dio abestiari.
Testuak, berriz, haserrea adierazten du, norberak senti dezakeen itomen bat adierazi nahi du eta hori hartu genuen kontuan kantua eraikitzen ari ginen bitartean. Hona hemen:
Hor zabiltza etengabe
Egizu hau eta bestea
Zure ustez on beharrez, eta
Beti horrela
Nik badakit aspalditik
Neure burua antolatzen
Dagozkidan kontuetan, nik neuk
erabakitzen
Gogoan hartu behar duzu
Nire gauzak nire kontu
Porrot egin ala asmatu
Nire gauzak, nire esku
Deseroso sentitzen naiz
Zaila gertatzen ari zait
Hainbeste aholku entzutea, eta
Horrela ez dut nahi
Gogoan hartu behar duzu
Nire gauzak nire kontu
Porrot egin ala asmatu
Nire gauzak, nire esku
Nire gauzak nire esku
Nire gauzak nire esku
Gogoan hartu behar duzu
Nire gauzak nire kontu
Porrot egin ala asmatu
Nire gauzak…
Buruan sartu behar duzu
Nire gauzak nire kontu
Porrot egin ala asmatu
Nire gauzak, nire esku
"Burua makurtu gabe" musika-proiektua
Pare bat urteren ondoren kalean da honezkero "Burua makurtu gabe" musika-proiektua. Nire 11 abestik osatzen dute eta melodiak eta armonia nagusia, batetik, eta, bestetik testuak ere prestatu ditut.
Horren ondoren etorri da, kanta bakoitza jantzi behar zuten musikariekiko lankidetza: abesti bakoitzaren airea edo orientazioa (estiloa), patroiak eta harmonizazioak iradoki eta musikariok nork bere esperientziatik, ahalik eta ekarpenik egokiena sortzea.
Teknologia berriei eskerrak gai gara musikari bakoitza geure grabaketak prestatu eta elkarri bidaltzeko, horrela, entseatzeaz gain, ikuspegi globala sarri askotan aztertu izan dugu produkzioa burutuko zen estudiora eraman baino lehen.
Ez ohiko elementuak ditu Alkimistak taldeak: bateriaz gain, perkusio jolea, eta hiru emakumeren korua, bestetik.
Eta musikak rock hezurdura badu ere, kanta bakoitzari estilo desberdinen kutsua nabarituko dio entzuleak, zuk zeuk datozen asteetan igarriko diezun bezala, izan ere, datozen egunetan abesti bat aurkeztu eta iruzkin batez osatuko dut blog honetan.
Hala ere, jadanik proiektuaren xehetasunak arakatu nahi izanez gero, Alguilloalkimistak.eus webgunean aurkituko dituzu, baita abestiak berak ere.
Hemen berriz, testuak eta zenbait bideo labur aurkituko dituzu.
Orain 13.000 urte
Paleolito aroa erakusten duen dibulgazio-bideo hau 2003 eta 2004 urteetan Azkoitiko udalaren laguntzaz burutu zuen irakaske talde batek Munibe Taldeak egun oraindik ikusgai dagoen historiaurreko erakustokiaren osagarri gisa.
Orduko estandarrean (720x576) grabatua izan bazen ere, 2023-24 bitartean, 20 urte geroago, Full HD formatura bihurtu (1920x1080) eta berreditatua izan da AA aplikazioei esker.
Narrazio-ahotsarekin eta atzeko musika jarrita parte hartzeko aukera izan nuen bertan.
Bertako musika-lana eta sasoi hartan sortu nituen beste batzuk blog honetan bertan argitaratu nituen (Oinaztargiak). Hemen ere badituzu.
Harri Herri Har - Amorante
2023-10-11an argitaratu den musika-lana da Harri, Herri Har. Egilea eta interprete nagusia Iban Urizar, Amorante, elgoibartarra da.
Ez da oinarri elektroniko baten gaineko abesti sorta bat. Ez da rock-a ere. Herri-musikatzat harturik ere, ihes egiten du haren klitxeetatik, berezia delako, desberdina, nahiz eta gaiak gure herri-oroimenean kokatzen diren. Solemnea ere bada batzuetan eta Isiluneak oso ongi kudeatzen dituela ere esango nuke.
Abesti hauek luzemetraietakoen airea ez ote duten ere bururatu zait.
Entzuterakoan, arreta handiagoa jarri behar izan dut eta, ohikoak ez direlako, esperientziaz ondo gozatzeko behin baino gehiagotan aditu behar izan baditut ere, hiru bat aldiz entzun ondoren atseginez eta oso gustura entzuten ditudala ere aitortzen du, izan ere, oso landutako abesti sorta dakar Amorantek azken lan bilduma honetan ere.
Lotura honen bidez entzun eta eros daiteke Harri Herri Har.
Habanera abestiaren bideoa ere aurkezten dut hemen, zertan ari naizen ulertzeko.
Arrakasta
Interesgarria gertatu zait Jasone Osoren “Arrakasta” liburua irakurtzea. Bere esperientziak eta gogoetak ere azaldu ditu saiakera guztia maisuki lotzen duen hari nagusi batean zehar pertsonaia desberdinen ekarpenekin batera:
Eneko Atxa sukaldaria, Itziar Ituño aktorea, Izaro musikaria, Jon Garaño zine-zuzendaria, Maider Egues kazetaria, Harkaitz Cano idazlea, Markel Irizar txirrindularia, Aizpea Goenaga antzerkilaria, Gorka Urbizu musikaria, Eva Domingo kazetaria eta Joxemari Agirretxe “Porrotx” pailazoa.
Interesgarria ezezik, atseginak ere gertatu zaizkit pertsonaia horien testigantzak, miresgarria askoren adorea, betegarria beste batzuen izaera osoa eta aberasgarria Jasone Osorok berak zizelkatu duen arrakastaren ikuspegi sorta, atalez atal liburuan zehar garatzen duena.
Rock musika-taldeen baloreak
Birmoldaketa industrialaren garaitik irtenbideei begira jarri eta enpresak sortzeko ekimena goraipatu izan da maila guztietako erakundeetan, Eusko Jaurlaritzatik hasi eta lanbide eskoletaraino.
Zarautzen, Zumaian edo Orion bezala, Debabarreneko lehen rock taldeei Elgoibarren irailaren 17an eguerdian egingo diegun omenaldian murgildu naizenean, ohartzen joan naiz talde horietan guztietan era naturalean garatzen diren baloreez:
Helburu bati begira elkarrekin lan egitea, egun batean bai eta bestean ere bai horretan borondatea indartu eta norbera zailduz.
Kideen eginkizunak funtziotan banatzea.
Talde ekonomia (bakarka eta taldeka) kudeatzen ikastea, hau da, garraioa, bideoa, grabaketak, instrumentuak, nahiz eta askotan gurasoek lagundu sarrera askorik gabeko panorama horretan.
Balore hauen garapena ez dago hain urrun enpresa txikietatik eta kooperazio egituretatik. Talde baten jarduerak nahitaez elkarlan eta kooperazio ereduetara bultzatzen ditu taldeetako partaideak, gaztetxoak askotan, eta inplikatuen plazer pertsonalak jo eta ke jardutera bultzatzen dituen arren, halako mugimendu sozialei gero eta forma eraginkorragoak hartzen irakatsi eta gidatuz gero, ekintzaile kultura bat indartzeko beste aukera bat izango genuke gizarte bezala.
“Debabarreneko rockaren sorrera gogoan”
Aurreko sarreran Leok’k-en “Bizirik Hala Ere” diskoaren aurkezpenean “Debabarreneko rockaren sorrera gogoan” ikusentzunezkorako argazkiak eskatu nituen eta bai, ari dira argazkiak eta datuak azaltzen, hainbat lagunen kolaborazioei eskerrak. 14 musika-talderen 80 bat argazki batu dira guztira. Kolaboratzaileak orduko taldeetako musikari ohiak izan dira batez ere, Eibarkoak, Soraluzekoak eta Elgoibarkoak.
Kolaboratzaileen artean ezinbestekoa bihurtu da Eibarko (hispano-amerikar zein musika modernoko) taldeen garapenaren ikertzailea den Pedro Maria Olanoren partaidetza Vicente Belda Los Walters-ko partaide ohiarenarekin batera.
Eibarko kulturaren altxorra dira, Debabarrenekoa ere bai, norbere herritik baino goragotik, Karakatetik adibidez, begiratuz gero. Nire iritziz, ez legoke gaizki Leok´k-en ekarpen apal hau Eibarrera ekarri eta 60 hamarkadako proiektu handiago bat gauzatzea.
Interesgarria da Debabarrenean rockaren edota musika “modernoaren“ mugimendua 1962etik bertatik hasten dela aurkitzea ,musika hispano-amerikarraren alboan, eta gero poliki-poliki bere kasa garatuz.
Musika talde hauek sasoi hartan nonahi ireki ziren dantzatoki itxietan jotzen zuten, hau da, herriko plazako dantzatik at, Eibarko Jai Alai, Ariatza (La Bolera), Elgoibarko Oraiko, Soraluzeko Dantzari, Ermuko Alaska…
Zilegi bekit hemen teknologiaren eboluzioaren eraginaren deskribapen arina egitea, lehenik herriko dantzak musikariekin aire librean, ondoren, dantzatokien sorrera eta konjuntoak zuzenean beren anplifikagailuekin, gero diskotekak musikaririk gabe, nahiz eta jartzen zituzten diskoetan musikariek jo. Geroago, bitarteko egoera batean DJak, eta gaur egun estilo batzuetan grabaketak berak (programazio sistemen bidez) musikaririk gabeko instrumentuekin , kantariaren ahotsa eta irudia ezik.
“Rockaren sorrera gogoan” izeneko ikusentzunezko honetan 1972era mugatu dugu taldeen sorrera urtea, urte bat jarri behar genuelako, eta aldaketa soziologikoak ematen hasten direlako, diskotekak hedatuz, rocka euskaraz kantatzeko saioak sortuz, …
Edonola ere, hor egongo da abiapuntu bezala lan hobea egin nahi duenarentzat.
Informatzaileekin Izan ditudan harremanen bidez ohartu naiz, baita, gizartearen beste arloetan egiten den bezala, argazkiez ezezik, orduko musikarien testigantzez osa litekeela bideo antropologiko bat, zergatik hasi ginen, ze girotan, zein musika eta nola entzuten genuen musika, instrumentuak nola lortzen genituen, nola entseatzen genuen …
Bihoakio hemendik dena delakoari eskaintza edo iradokizuna, Eibarko tradizio musikalean oinarrituta gorago aipatu dudan Karakatetiko ikuspegi batez, oraintxe baitago informazioa zuzenago jasotzeko aukera, lekukoak oraindik gure artean badaudelarik.