Loretopetik (XIV) Dena oso ofiziala omen da
Irutxuloko Hitzan ekainaren 2an argitaratutakoa.
Donostiara duela urtebete etorritako pertsona batek hiria gustuko ez zuela esan zidan pasa den astean. Gipuzkoarra da bera eta urte dezente eman ditu Gasteizen bizitzen, (hemen baino askoz ere gusturago haren hitzetan). Baietz esan nion nik, giroa ez zegoela bere onenean.
Kulturaz ari zelarik, dena oso ofiziala zela bota zuen. Eta neurri batean behintzat horrela da, Donostia oso instituzionala baita. Aipatu nion ez zuela batere laguntzen Guardetxearen egoera penagarriak (ea laster konpontzen den), baina berpizte horrek edo Donostiako Kafe Antzokiak aire berria ekarriko dutela.
Hala ere, haren berbek ezinegona sortu zuten nigan. Eta buelta asko eman nion kontu horri hurrengo egunetan. Izan ere, Udalak kultura sustatuko ez balu, herritarrok, arrazoi osoz, kexu agertuko ginateke arduragabekeria horregatik. Aldiz, Udalak gauzak antolatzen baditu, gaizki, kutsu ofiziala baitu denak.
Nahi al dugu Udalak dirua gastatzea kultur eskaintza oparoa herritarren esku jartzeko? Bai? Ez? Egia da beste kultur politika bat ere ahal dela egin. Ados. Baina nahiko lukete honen tamainako hainbat hirik Donostiako kultur eskaintza eta oinarrizko sarea (duela aste batzuk Santanderren egon nintzen eta hango egoera penagarria da).
Oinarrizko sarea aipatu dudalarik, balizko kutsu ofizial horretatik kanpo gelditzen den udal programaziorik ere bada. Adibidez, Poltsiko Antzerkia. Jite urratzailea eta berritzailea duen programa hau maiatzaren 9an abiatu zen Victoria Eugeniako Klub Aretoan Chirigóticas taldearen eskutik. XVI. edizioa Altxerrin amaitu zen maiatzaren 27an, "La Calaña del Tío Tom" antzezlanarekin. Bi data horien artean 11 taldek 26 emanaldi eskaini dituzte.
Hiri honek duen luxuetako bat da jaialdia, luxua baita 50-100 lagunentzako emanaldiak eskaintzea auzoetako tabernatan Pepín Tre, Gu ta Gutarrak, Yogurinha Borova, Chirigóticas edo Mago Migue bezalako artistek.
Zergatik du, baina, hain oihartzun gutxi jaialdiak? Zenbat lagunek dakite hamasei edizio egin direla jada? Arrazoi ezberdinak daude. Adibidez, diru gehiago beharko litzateke oihartzun gehiago izateko, foku gehienek Victoria Eugenia argitzen dute orain, maiatzeko eskaintza zabala, etab.
Ea hurrengo urteetan ere edizio honen mailako ekitaldiak antolatzeko masa kritiko nahikoa dugun. Diru publikoa egongo ote al da horretarako? Hori beste eztabaida bat da, baina hala izatea espero dut. Amen.