"Gitarria ta biolintxua" (Kurik 3)
Koplak agertu ziranian hamentxe bertan argitaratu zan albistia.
Telegrafikoki: Agustin erruduna zanik argi ez dago; "sorabedarra" ez da tabakua, burundanga estilokua baiño; amor libria orduan be bazala...
Bistan da, Iturben abiapuntua Kaltzakortan azterlana izan da. Baiña artxibuak arakatuz datu asko bildu dittu.
Ezenarrotarrak, jatorriz elgoibartarrak, familia berezixa ziran: dirudunak, musikarixak, ahoberuak, oilar xamarrak... Honen kontura mobidak 4 belaunaldittan izango zittuezen. Lecaytioriq atera ebeneko arrazoia, beraz, ez dago argi. Badirudi, bortxatu baiño, familia oneko neska gazte bat "kamelau" zebala Agustinek bere gitarra eta bioliñakin. Eta desterrua horren mendekua izan zeikiala. Izan be, artikuluan ondo ikusten danez, XVIII gizaldiko EH-xan KRISTO GUZTIAK jotzen zeban (abadiak barne): ezkontzatik kanpo, hirukotiak, inzestuak, abortuak... benetako giro hippyxa zeguala diño Iturbek. Uste eze Inkisiziñuak be eskua sartu nahi izan zebala, baiña itxuraz sotanadunak be libertinajian zebixalako edo, auzixa ez zan urriñera juan. Bestalde, sasoi horretan "lo-bedarren" erabilleria ez da arrarua: auzi honetan aittatzen da, eta kantuetan bebai ezaguna da kontua.
1721eko mobida honetaz aparte, artikuluan Ezenarrotarren gauza gehixago gehixago agertzen dira, Eibarren noski (frantsesadan-eta). Orduko testuinguruan hobeto kokatzeko detalle asko.
Iturbe ez neban ezagutzen, eta aurkezpen egunian artikuluangaittik zorionak emotera hurreratu nintzan. Batez be gustau jata bere artikuluan dokumentuetara mugatzen dala, eta ondorixua argi ez dagonian hala aitortzen dabela. Fikziño barik.
Artikulua ez dago online, eta ez dot uste jarriko danik. Nere ustez, mereziko leuke Eibarko Liburutegirako aleren bat erostia. Ez da herrittik kanpo banatzen, beraz onena eskarixak Lekeitioko Udalari zuzenian egittia (a/a Maite Garamendi)
Azkenik,1721ko koplok ikasteko eta kantatzeko gogua sartu bajatsue, hamen dakazue musika sujerentzia bat.