Protekzionismoa ala sormena, euskal kulturgintzaren transmisioan
Erdi utzita daukat bloga. Eta berpizteko asmo gutxi. Baina tira, Mondragon Unibertsitatean antolatutako Euskal Kulturgintzaren Transmisioa graduondokoan ikas-saioa eman dut aste honetan, eta han azaldutako presentazioa sarean jartzea ezinbestekoa zen, zor nien ikasleei.
Hemen bada:
- Mininova torrent-gunearen azala. Nola lehen kategoria tematikoa Anime den, eta bigarrena liburuak.
- Telesforo Monzonen argazki libre bati pista jarraitu genuen sarean. Telesforo Monzon bilatu genuen Google-n. Agertu zitzaigun lehen orrira joan ginen, Wikipediako gaztelaniazko orrira joan eta han ikusi genuen argazki hori. Hara Wikipediako euskarazko orritik iritsi zela esan nien. Euskarazko orritik, irudiaren beraren gordailura joan ginen. Eta han ikusi genuen Argazkiak.org-en zegoela irudi orijinala, zabalagoa izatez. Eta Argazkiak.org-en irudi libre hori zegoela, Gipuzkoako Foru Aldundiak Indalezio Ojanguren fondoa kultura librea izan dadin adostu duelako oinordekoekin. Ibilbide korapilatsu hau erakusteko kultura librearen indar potentziala.
- Euskaltzaindiaren Creative Commons NonCommercial lizentzia tristea.
Eman izan ditudan beste hitzaldi batzuetako kontuak jorratu nituen, Internet eta euskara, han hemenka azaldu ditudanak. Baina kasu honetan, horri baino gehiago, panorama orokorrari begiratu nion, eta graduondoko funtsetako bati: Kulturgintzaren Transmisioa. Kultura transmititzeko garaian Internetek eta teknologiak dakarten aldaketa erabatekoa azaltzen saiatu nintzen. Eta uhin horren aurrean, protekzionismoa alferrik dela, eta teknologiaren aukera paregabeetan murgildu beharra dagoela. Industria kulturalen gainbeheraz ere hitz egin nuen: bale, industria edo merkataritza jakin batzuek zaila dute, baina Kultura ez da hilko, eta Ezagutzaren gizartean (sinesten badugu berba akaso fetitxe honetan, eta neuk sinetsi egiten dut) ezagutza eta kultura badira lehengai nagusia, Kulturaren Industria bat egongo da edo egin beharko dugu.
Baina benetako kulturaren benetako industriaren motorea ez da protekzionismoa izango. Sormena izango da. Eta sormena sustatu behar dugu.
Erakutsi nituen hiru bideo ederrak horixe ilustratzeko erabili nituen: teknologia berrien kontestuan sortzen edo kontsumitzen den kulturan, sormen ikaragarrizko hiru adibide:
- DJ Danger Mouse-ren remix baten gainean egindako The Grey Video pieza.
- Hayao Miyazakiren film berrieneko (Ponyo) pasarte bat japonieraz, euskarazko azpitituluekin.
- Grand Theft Auto Eibar machinima bikaina.
Intermedio gisa ere balio izan zidaten klip hauek, ze bi ordu jardun genuen berriketan! Eskerrik asko arretaz entzun zenidatelako Huheziko arduradun eta ikasleok.
aupa luistxo! itzela zure slidexoua!!! ados erabat zure planteamenduekin. ni ere oso interesatua nago remix kultura horrekin. berez, nahiko gauza egiten ari naiz (musika, bideoak). oso ados nago ere azpitituluen ideiarekin. aspaldiko gauza behar luke etb-n. besterik gabe, besarkada bat!