Edukira salto egin | Salto egin nabigazioara

Tresna pertsonalak

Eibarko peoria, San Blasa baino hobia
Hemen zaude: Hasiera / Blogak / Irigoien / ARGAZKILARITZA DIGITALA ZURI ETA BELTZEZ

ARGAZKILARITZA DIGITALA ZURI ETA BELTZEZ

tximino 2006/07/28 10:14

ARGAZKILARITZA DIGITALA ZURI ETA BELTZEZ

Irudi honetatik:

Irudi honetara:

Aholku erabilgarri batzuk:

Beti hasi behar gara kolorezko irudi batetik, bai kamararekin ateratako (RAW) edo escanerrekin prestatuta (TIFF)

Kontuan eduki behar da gauza bat: Photoshopen egindako pauso batekin batera (aurrera edo atzera emanda) irudiaren kalitatea galtzen ari da.

Beti lan egin behar da 16 bitaz

Histograma apurtzen denean tonuaren transitzioa andeatzen da

Kolorezko moduan: Argazkilaritzan RGBz moduan lan egin behar da beti eta inoiz CMYKn moduaz

Irudiaren Harrapaketa: eskanerrekoa ez da onena, kamarena baizik, argazki batetik argazki bat ateratako irudia dela eta.

Emaitza oso ikusgarria dago objektu lau bat eskaneatzen bada eskanerreko estalkia ez bada ixten

Eskaneratzekoan “zarata” handia eta itsusia gehitzen da irudian.

Irudi opaku bat eskaneatzeko ez da behar inoiz erabili 300pbh (puntu bider hazbetekoa) baino gehiago. Irudi gardenak eskaneatzeko bereizmen handiena erabili behar da.

Irudi Gardenak

Beti > 300 pbh Informazio handiena lortu behar da Pelikularen sensibilitatearen arabera izan behar da lana: gero eta sentzibilitatea txikiagoa gero eta bereizmen handiagoa honek informazio gehiago edukitzen duelako Zalantza egoeran eskaneatu egin behar da bereizmen handienekin. Onena izango litzateke hau: zilarr-pikorra bat = pixel bat ISO 400: 2.400 pbh

Bereizmen handiagoak erabiliko bagenitu ez da ezer bereganatzen eta , alderantziz, artxiboaren neurria handitzen da kalitate gehiagorik lortu gabe

Arazoa izaten da artxiboaren neurria.

Eskanerra beti erabili behar da kanal batetik 16 bitaz. Ez da inoiz erabili behar eskanerrko optiko bereizmena baino bereizmen bat handiagoa ez edukitzeko interpolazioa edo tartekatzea. Photoshopen-irudiaren neurriak berrakingetaren laukia aktibatua badago, orduan interpolazioa egiten da.

Photoshop zuri eta beltzez argazkilaritzan

Ez da ukitu behar distira eta kontrasteko ekintzak Eta gauza bera gehiegi edo gutxiegi exposatu Bi kasutan informazioa galtzen da konturatu gabe. Beti “MAILAK” erabili behar da. “Kurbak” erabili daiteke baina modu eskasagoa da irudi atariak ez delako ikusten. “Lakio” edo tresna ezberdinak erabiltzen dira gune bat aukeratzeko eta gero tratamendua ematen zaio Irudia zuri eta beltzez erabili behar da tratamendua eman baino lehen eta horretarako ez da inoiz erabili behar “Irudia-modua-grisen eskala” eta ezta ere “asea gutxitzea”

Hauxe da erabili behar dena: Eskanerra erabiltzen badugu eta beti kolorez: Irudia- Modua- Kolorlab- Argitasuna eta argitasun kanal horietan : irudia-modua-grisen eskala.

Puntu honetan beti gorde egin behar da eta 16 bitaz

Grisa-eskalaz irudia bukatu ondoren “birajea” irteera baino lehen egiten da eta ez da inoiz gordetzen irudia bertan beste artxiboan baino atzera bueltarik ez dago eta edo egiten bada informazioa galtzen da. Horregatik, informazioa ez galtzeko beti gorde behar da 16 bitaz Gauza bera egin behar da enfokearekin: azken ekintza izan behar da inprimatu baino lehen eta ez da gorde behar irudia bertan beste artxibo batean baino Bi kasutan, esan dudan bezala, irudia biratua eta enfokatua beste artxibo batean gordetu beharko da irudia, landuta eta gris-eskaletan bere artxiboan mantentzen. Akatsak, puntuak, orbanak eta abar konpontzen dira lana bukatzerakoan. Horretarako oso erabilgarria da “petatxu” tresna zuzentzeko pintzelekin eta gogortasun handiekin.

“Lakio” tresna erabiltzen da ere bai. Akatsa beste gunera arrastatzen da, eta automatikoki klonatzen da eta akatsa desagertzen da Beste modu bat: Edizio-transitzioa-petatxu sekzioarekin opakotasuna erregulatzen da eta emaitza askoz erreala ematen da

“Lakio”tresnarekin hautaketa eskuz

Hautaketa ez da oso zeatza, baina geroago zuzentzen da “gausseko ezenfoke” erabiliz Egin den guztiak gune hautaketari bakarrik eragiten dio Kontrol-Hz gune hautatua ezkutatzen da baia jarraitzen du hautaketa. “Kalar- hautaketa” ez da erabili behar. “Makara Azkarra” tresna “Herramintaren menuan” dago. Ez da komenigarria erabiltzea baina hori ere erabiltzen baden bistaratu behar da kanala eta gero erabili behar da “iragazkia-gauss ezenfokea (4 graduan) eta horrela maskararen ertza ezenfokatzen da. Kontrola eta zapuztu “maskara kanalean” Gero: “mailak” ireki Gero ezkutatzen da hautaketa “Mailak mugitzen dira: zeozer nabaritzen da baina ez asko. Hartzen da Maskara eta gauss-ezenfokea (>20) erabiliz eta errepikatzen da. Orokorrean ezenfokea maskara “kalar” tresna baino hobea da.

Gauss ezenfokea gunez gune egin daiteke eta maskara gune bakoitzean gradu ezberdinekin lakio tresna erabiliz eta maskara parte bat hautatuz.

Pintzela ere erabili daiteke opakutasun ezberdinak erabiliz baina maskara (zuri gunean) eta horrela hobetzen da gunea, baina hori baino hobea da doikuntza kaparen gainean erabiltzea. Irudia- kapa-doikuntza-kapa eta orain mugitzen dira “mailak”

Kapa menuan hondoa eta doikuntza kapa (lauki zuri batekin) daude eta han lan egiten duenak ez du aldatzen irudiaren kalitatea. Lakiekin hautaketa bat egiten da, gero Kapa-kapa berria-doikuntza kapa eta mailak Berriro doikuntza kapa hautaketaren kaparekin. Mailak. Tonuen hautaketan doikuntza berria eta berriro lehen egin dena. Bukatzeko joango gara kanaletara-maskara- gauss ezenfokera eta ez da nabarituko hautaketaren ertzak.

Beste era bat errezagoa

Irudia-doikuntza kapa berria-mailak: doikuntza Kaparen maskara-filtro-gauss ezenfokea eta erradio aldatzen da apurka-apurka, irudia nola aldatzen den begiratzen eta horrela bukatu arte.

IRTEERA:

Irteera baino lehen doikuntza batzuk:

Z/B:

Enfokea azken ekintza da inprimatu baino lehen

Birajeak: Ez dira erabili behar “duotonoak” irudiaren distira eta tonuan aldatzen direlako

Birajeak egiteko hau erabili behar da (RGB (¿kolor lab?) moduan grisen eskalan ez delako ikusten gorri-horia erregla Irudia-doikuntzak-kolorezko oreka Ez erabili magenta-horlegia Tonu erdikoetan: Erabili gorri-horia +/- 10 baino gutxiago: tonu beroak. Tonu hotzak: Gorri-horiak eta Cian-urdina +/- 10 gehienez erabiliz.

Urreaz biraje bikoitza:

Tonu erdikoetan: +/- 10 Argietan: +/- 10

Kontuz: argiek eztanda egiten badute: argitasuna-erreserba kentzen argitasunak ez dute eztanda egiten

Beste biraje bikoitza

Kerizpeetan hotza eta goiko argietan beroa

ENFOKEA

Beti egiten da azkena

Irudia 40 x50 zmko baino txikiagoa izaten bada enfoke maskara erabiltzea nahikoa da. Bakarrik erabili behar da enfoke maskara eta ez enfokea edo enfoke gehiagoa

Irudiak begiratu behar dira % 100 edo % 50neurrian eta inoiz beste tarteko neurritan.

Enfoke-maskara: handitu behar da neurria argi-koroa agertu barik: erradio 1 px eta ataria maila zeroan

Erretratuetan kontuz ibili behar da enfokea oso handia denean: laranjako larrua agertzen delako, eta horregatik enfokatu behar da bakarrik begiak, ezpainak eta ilea, baina ez beste guztia. Neurria: 175 edo gehiago Erradio 1 Ataria: Argiak ezberdinak izaten badira ataria igotzen 4 edo gehiagotara enfokatzen da: ez da larrua enfokatzen baina bai beste parte guztiak

etiketak: Ohar Teknikoak
Iruzkina gehitu

Erantzuna formulario hau betez utzi dezakezu. Formatua testu arruntarena da. Web eta e-posta helbideak automatikoki klikagarri agertuko dira.

Galdera: Zenbat dira hogei ken bi? (idatzi zenbakiz)
Erantzuna: