Edukira salto egin | Salto egin nabigazioara

Tresna pertsonalak

Eibarko peoria, San Blasa baino hobia
Hemen zaude: Hasiera / Blogak / Errebal

Ez dute Errebal Plataforma onartu Hirigintza Kontseiluan

Errebal Plataforma 2009/11/18 14:09
Udala sortzen ari den Hirigintza Aholkularitza Batzordean parte hartzeko nahia adierazi zuen Errebal Plataformak, baina legez eratutako erakundea ez dela arrazoituta, ez dute organu honetan onartu
Prentsaren bitartez enteratu gara honetaz. Herriko beste erakunde batzuk bai, onartu dituzte: Txontako "La Plazoleta" elkartea, Dendarien Elkartea, Debabarreneko gutxituen elkartea, Ikasten, Maixa eta Astindu. Errebal Plataforma baztertzeaz eta hori prentsaren bitartez jakitzeaz prentsa oharra argitaratu du Errebal Plataformak. Hemen gaztelaniaz:

 

Comunicado de la Plataforma Errebal


1. La Plataforma Errebal lamenta que la composición del Consejo Asesor de Urbanismo esté más sometido a procesos burocráticos que al espíritu de participación ciudadana en el que se ha esforzado activamente este
colectivo desde su inicio.

2. La Plataforma Errebal no entiende que tenga que tener conocimiento de su no inclusión en el Consejo Asesor de Urbanismo a través de la prensa. Máxime cuando el Alcalde, Miguel de los Toyos, aseguró su disposición a mantener contacto directo con esta Plataforma. Esta falta de comunicación nos hace reflexionar sobre hasta qué punto este Equipo de Gobierno quiere trabajar conjuntamente por una alternativa de consenso para el futuro Errebal.

3. La Plataforma Errebal muestra, una vez más, su firme disposición a trabajar junto al resto de agentes sociales, económicos, culturales e institucionales para consensuar una alternativa para Errebal que reporte mayor bienestar y calidad de vida para sus vecinos y vecinas, y sea verdaderamente el motor económico del comercio y servicios en la ciudad de Eibar.

Proposamen originalak Errebalerako, irudi eta guzti

Errebal blog 2009/10/21 07:20
Zer egingo dute Errebalen lursorua berreskuratu ezkero? Eztabaida piztuta dago, eta giro horretan fotomontaje ikusgarri batzuk topatu ditugu sarean. Hona ekarri ditugu.

Zer egin daiteke Errebalen?

 Irudiak Transformar, Innovar, Cambiar blogetik ekarri ditugu.

Plataformaren adierazpena

Errebal Plataforma 2009/10/16 10:41
Azkenaldian gertatutakoen aurrean, Errebal Plataformak adierazpena egin du lau puntutan oinarrituta: lursorua berreskuratzea, merkatalgunearen aldeko apostua, beste proiektu batzuk onartzea espazio publikoa mantentzen bada, eta partehartzearen aldarria.
La Plataforma Errebal, ante los últimos acontecimientos, y tras una espera prudencial que pudiera aclarar el futuro del solar de Errebal, manifiesta lo siguiente:

1. Recuperación del solar.
Todos parecemos estar de acuerdo en que urge recuperar el solar de Errebal cuanto antes. Esperamos que los gestores municipales sean capaces de solucionar este problema derivado de la enajenación del suelo. Creemos que los gestores municipales -y en particular quienes en 2007 ostentaban la Alcaldía y la Concejalía de Urbanismo, Iñaki Arriola y Miguel de los Toyos respectivamente, deben hacer pública una profunda reflexión y autocrítica sobre este punto.

2. Sí al centro comercial.
La Plataforma Errebal nunca se ha opuesto a la construcción del centro comercial. Desde su fundación ha incidido en su apoyo al proyecto anunciado por el Ayuntamiento de Eibar en 2006 para la construcción de un Centro Comercial que integrara la Plaza del Mercado, junto a un gran parque que uniera visualmente San Agustin y Blas Etxeberria.

Igualmente, defendemos explorar nuevas vías en el sentido de "Centro Comercial Abierto"  para activar el comercio apoyadas en la visión de una ciudad contemplada en su conjunto, con actividades de ocio y cultura.

3. Aceptar otras ideas.

A pesar de la defensa que la Plataforma Errebal viene haciendo del proyecto desarrollado por Ikei para el Ayuntamiento de Eibar, la Plataforma Errebal no se opone a abrir vías de reflexión sobre las diferentes propuestas que se hagan para la zona de Errebal, siempre que las mismas vayan encaminadas a promover bienestar y actividad económica para quienes en esta zona vivimos y trabajamos. La Plataforma Errebal tomará las medidas que estén a su alcance para asegurarse del cumplimiento de los espacios libres mínimos exigidos por el Plan General de Ordenación Urbana en el ámbito 137.0 Errebal.

4. Participación. 

La Plataforma Errebal reivindica la participación ciudadana como vía necesaria para afrontar un nuevo proyecto. La polémica que ha acompañado a Errebal Center debe servir para no cometer los mismos errores en el futuro, y buscar propuestas de consenso que conjuguen el interés de los comerciantes, hosteleros, propietarios, vecinos de la zona y ciudadanos en general, y contar con las aportaciones también del Consejo Asesor de Urbanismo, partidos políticos u otras agrupaciones. Abogamos por una participación ciudadana activa en la redacción de propuestas y también en la toma de decisión final. En ese sentido, la Plataforma Errebal suscribe los tres puntos en los que se ha basado la reacción de la Mesa de Participación Ciudadana:

1º.- Recuperación del solar por parte del Ayuntamiento.
2º.- Aparcamiento provisional mientras se geste el nuevo proyecto.
3º.- Reflexionar sobre lo que queremos hacer en Errebal. No solo Ayuntamiento, si no también la ciudadanía.

Como siempre, quedamos abiertos a todos los interesados a intercambiar ideas, información o puntos de vista, y recordamos que este blog se alimenta con ese propósito.

Eibarko Udaleko kudeatzaileok zer merezi duzue?

Errebal blog 2009/10/01 15:00
Gure herriko langile talde bati iruzur egin diote. Eta hor daude, etorkizuna noiz iritsiko, iraganeko bete gabeko aginduei begira. Josu Mendicuteren zutabea eta kitto!n

Musika eskola: un gasto que no se tiene en cuenta

Josu Mendicute 2009/09/24 08:05
Es un apunte que me había quedado pendiente en este blog, y que rescato ahora, aprovechando que se está calculando los gastos que hasta ahora ha tenido la promotora. ¿Alguien tiene en cuenta el gasto que el Ayuntamiento hizo al quitar la Musika Eskola de Errebal?

Aclaro antes de empezar que es un apunte personal mío, que considero de interés en este ámbito y que por tanto decido compartir en este blog.

La Musika Eskola, situada en Errebal 11, era un edificio inmejorablemente situado: en pleno centro, con una acera relativamente ancha que permitía a los padres esperar frente a la puerta a que los alumnos salieran. Puede que no fuera excesivamente espacioso, pero que, personalmente, considero que cumplía con sus funciones de forma satisfactoria.

Era una escuela viva que se aprovechaba también cuando acababan los horarios lectivos. Tanto la coral Sostoa como Goruntz ensayaban de noche en su pequeño auditorio (un valor que no tiene la nueva escuela de música), y esas aulas vieron nacer y crecer a la única txaranga de Eibar, la fanfarre Ustekabe, que utilizaba los locales los fines de semana. Otros grupos como The Txispas Band también nacieron de ahí.

Tal vez hiciera falta más espacio, pero se podría haber solucionado con una reforma integral del edificio junto a la reforma de la Plaza del Mercado. Tenía necesidades no cubiertas, cierto: puertas en malas condiciones, un ascensor con una puerta sin sistema de seguridad anti-cierre que te pillaba la mano, botones rotos de alarma de incendios... pero no creo que fueran problemas estructurales que no tuvieran solución.

Desconozco, o no recuerdo, el coste exacto que supuso este traslado. La referencia que he encontrado es que la incorporación de la Escuela de Música, junto a la ampliación de la biblioteca y adecuación del Euskaltegi tenía una previsión de inversión de 1.014.700 euros. Aparte, claro, todos los metros que esta escuela pasó a ocupar en la Casa de Cultura Portalea. Y es una coletilla que se utilizó para justificar la subida de los precios de las matrículas. y que ya se mencionaba en 2006.

No me opuse y no me opongo a este traslado. Creo que se atendió, en gran parte, a las solicitudes que desde la Musika Eskola y los grupos que ahí trabajaban. Pero creo que se puede afirmar que lo que realmente se atendía no era cubrir las necesidades que este centro podía tener, sino liberar ese espacio para la construcción del centro comercial, por lo que eran otros quienes tenían que cargar con el costo.

En cualquier caso, si la obra total costaba 1 millón de euros y el Ayuntamiento se embolsó 670.000 al vender los terrenos, sin gasto alguno que hacer puesto que todo corría, en principio, a cargo de la promotora... da que pensar que la nueva escuela de música quedaba financiada con esta pequeña inyección económica que recibió el Ayuntamiento.


Udalak irailean berreskuratu nahi du lursorua

Errebal blog 2009/09/15 18:03
EFE agentziak jakitzera eman duenez, Eibarko Udalak hile honetan berreskuratu nahi du Errebaleko lursorua, bere garaian 670.000 eurotan saldu zuena.

Miguel de los Toyos alkateak aditzera eman duenez promotora ere negoziatzeko gertu dago, bide judiziala ekiteak guztientzako kaltegarria izango litzatekelaren ustean.

Lursoruaren kalifikazio urbanistikoan ez du aldaketarik aurreikusten alkateak: komertziala izango da. Onartu du inguruko dendariak eta Merkatu Plazako dendariak direla egungo egoeraren ondorioak pairatzen ari direnak eta, hori dela eta, "merkatal sektoreari aukerakk ekarriko dizkien proposamenak bultzatu" nahi ditu Udalak.

2007an adjudikatu zion Udalak lursorua Eibar Boulevard enpresari, PSE/EEren babesarekin, EAJ-EA eta PPren abstentzioarekin eta EBren kontrako botoarekin.

Orduan alkate zen Iñaki Arriolak salmenta justifikatu zuen "proiektura enpresak erakartzeko formula gisa", eta azaldu zuen aukeraketaren arrazoiak "diseinu arkitektoniko modernoa" eta Madrilgo enpresari antzemandako "inplikazioa" izan zirela.

Iturria: EFE

EFEren albistearen copy-paste bat egin dute ABCn

Badoiaz Madrilgo jauntxo ondo jantzita batzuk...

Imanol Trebiño 2009/09/14 06:55
Imanol Trebiñok karikatura bat egin du Eibartarrak zerrendan, interesgarria blog honetara ekartzeko bezala. Bere baimenarekin, hona ekarri dugu.


  "Badoiaz Madrilgo jauntxo ondo jantzita batzuk, ez erozein tokitakuak, Madril inperioko kapitalekuak baino, probintzietako paleto batzuengana. Aldeanuak herri bateko agintarixak dira eta euren burua oso azkartzat jotzen dabe, eureri iruzur egittia ezinezkua dela deritze (geu danon legez). Jauntxo korbatadunak itzelezko pagotxa agintzen detse. Izugarrizko inbertsioa egingo dabe, kostu ekonomiko guztia eurek egingo dabe, paletuak -aiuntamentuak- bakarrik lurra ipini behar dabe, eta gainera merkatu horrek berez erreformarako gitxienez demaseko premia daka, hortara Madrilgo panoliak (euren ustez) egitten badabe, primeran! Inbertsore hórrek dirua etarako dabe, baino dexente handixagua izango da -halaxe uste dabe- herrixan irabazia, eta euren panparroikerixa hori lortu izatiagaittik.

  Obra hori egittiak, eroizein obra moduan, eta horretan danak dira adittuak, problema batzuk izan leikez. Bat izan leike herrixan sasijakintsu batzuk agertzia esanez aurreko edifizioa historiko dala, mantentzia merezi dabela. Hórrek problemak besterik ez dabe sortzen. Horretan danok datoz bat, egixa da, mandaeuli batzuk dira, eta erabakitzen dabe inork konturatu orduko aurreko etxea botatzia, jota ziztu bizian, inolako erreakziñorik sortu baino lehenago. Behin botata dagoela problema bat gitxiago. Halaxe egiten dabe.

  Aurrera doia auzia. Obrak hasi gura dittu inbertsoreak (iruzurgilleak) eta horretarako lurran jabegua behar dau. Nahiko diru sartuko dau kontu honetan eta bidezkua deritza terrenuak merke, prezio sinboliko batian eskuratzia. Aiuntamentukuok lojiko ikusten dabe, bai, orubia emongo detse eta señoritoak biharrak hasiko dittue.

  Baina halako egun batean, soruak eskuratu eta gero, kapitalinuak atzera egitten dabe, "zera, krisia dala, sentitzen dogu, sasoi latzak dira, beharbada urte batzuk barru..." eta orduan paletuak aho zabalik gelditzen dira. Ez dabe ezer, etxe bat botata eta lurra ia musutruk erregalauta. Dana galdu dabe. Oin ahalegindu bihar dira kontu horretaz ahalik eta gitxien berba egin dein. Kalera urten eta "tira, dana konponduko da" esan. Badake gainera beste tresna bat: zergetako dirua urtero datorkixe, izango dabe aukera beste eraikin bat egitteko, eurek gura daben modokua, ondo gelkitzeko modokua. Azkenian dana konponduko da, tarteko kaltiak (besteak beste tokitik kaleratutako saltzaile eta baserritarrak, ez paletoak), tarteko kaltiak... ahaztuko dira."

  Eta hala ez bazan... edo bazan?  Eskerrak karikatura bat dala.

 

Imanol Trebiñoren karikatura bat

Ez dute Errebal Center egingo

errebal blog 2009/09/10 14:33
Eibarko Udala Errebaleko lursorua berreskuratzen saiatuko da eta etorkizunerako “bizilagunentzat aparkalekua, aparkaleku publikoa, erakargarritasun komertziala, merkatu-plaza eta astiunea” uztartzen saiatuko dira.

Albistea etakitto!n:

 

Udaleko Gobernu-Batzarrak gaur prentsaurrekoan jakitera eman zuenez Errebal Center ez da egingo. Miguel De los Toyos alkateak, Mertxe Garate (Alkarbide) eta Eva Juezek (EAJ) “krisi ekonomikoaren ondorioa” dela azpimarratu dute, eta Udalaren nahia Errebaleko lur-eremua berreskuratzea eta SPV Boulevardek dituen zorrak kobratzea da, eta negoziaketak hasiko dira alde bien artean.


De los Toyos alkateak adierazi zuenez, SPV Boulevardek uztailaren 14an proiektua Pegoran erregistratu zuen lanak hasteko lizentzia lortzeko. Baina ordutik hilaren amaierara arte gauzak aldatu ziren. “Euren inbertsio fondoko, CVI Globaleko (bazkide kapitalista), ordezkari bat etorri zen Londrestik nirekin berba egitera eta krisi eszenatoki bat deskribatu zidan, eta SPV Boulevardek ezin ziola aurre egin proiektuari ekonomikoki”.


Udalaren nahia Errebaleko lur-eremua berreskuratzea da, baina salmenta kontratuan ez da hori aurreikusten. “Negoziaketak hasiko gara CVI Globalekin, eurak baitira orain gurekin berba egiteko boterea dutenak, eta lur-eremua berreskuratzen eta gurekin dituzten zorrak kobratzen saiatuko gara. Negozazioak aurrera joan ezean bide judiziala hartu beharko dugu”. Lur-eremua berreskuratuz gero, Errebalen aparkalekuak egitea pentsatzen du Udalak hasiera batean, “eta etorkizunera begira Errebalekin zerikusia duten guztien sentsibilitateak jasoko ditugu proiekturen bat aurrera eramateko”. Bost puntu azpimarratu ditu hirukoteak etorkizunera begira: “bizilagunentzat aparkalekua, aparkaleku publikoa, erakargarritasun komertziala, merkatu-plaza eta astiunea”. Momentuz, alkateak aipatu du egin duela berba Errebalen inguruan dauden protagonista guztiekin.

Eibar Boulevard no paga el aval

Josu Mendicute 2009/09/07 06:05
Un mes sin ninguna presión. El Ayuntamiento de Eibar le puso un plazo a Eibar Boulevard para depositar un aval de medio millón de euros: el 3 de agosto. La promotora pidió alargar ese plazo hasta el 30 de septiembre, y a día de hoy, acabado agosto, ni la promotora ha pagado, ni el Ayuntamiento ha reflexionado sobre el tema.
En Eibar Boulevard saben que el mes de agosto pasaría sin presiones, ya lo anunció el Ayuntamiento en julio: si no pagaban para el 3 de septiembre, pensarían algo en septiembre. Y claro, ha pasado agosto sin que nuestro Ayuntamiento pida explicaciones a la promotora. Eibar Boulevard solicita prolongar ese plazo, y el Ayuntamiento responde que lo estudiará en septiembre. Decide estudiarlo un mes después de acabar el plazo

, ¡bien!.

 

Claro... ahora, entre que reflexionan, toman una decisión y la hacen pública pasarán fácilmente otras 3 semanas. Luego sólo será cuestión de días (¿una semana?, ¿10 días?), hasta el 30 de septiembre, para que (en el mejor de los casos) Eibar Boulevard se salga con la suya pagando en el plazo que ha querido.

 

¿Y si entonces tampoco paga?

A mí eso me parece lo más grave. El Ayuntamiento tiene una oportunidad de oro para replantear las cosas. Para hacer un nuevo proyecto,

  • Que aporte valor comercial a la ciudad, pero también calidad de vida.
  • Que nos haga atractivos ante empresas de fuera, pero también nos haga competitivos ante ellas.
  • Que guste a los comerciantes, pero también a los vecinos.
  • Que se adapte a las necesidades actuales, pero sin infringir las normas urbanísticas.
  • Que genere aparcamientos y espacios comerciales; y también espacios libres.
Se puede hacer un proyecto que sume, y no que divida; porque las instituciones están para solucionar problemas, y no para generarlos. El Ayuntamiento de Eibar tiene una oportunidad, y creo que sería inteligente intentar aprovecharla.

Errebal estutu nahi dute

errebal 2009/09/05 17:00
Eibar Boulevard-en txostena lortu dugu. 63 orri, proiektu osoaren neurriak, irudi-montaketak, argazkiak... ikusi dugu kalea estutu egiten dela. Altueran, etxeen 5. pisura iristen da.
Errebal 2012. Un futuro en gris.

 

Horrela utzi nahi dute Errebal kalea. Ikusten denez, espaloia estuagoa geratzen da, baina horren gainean oraindik ere estuagoa geratzen da kalea.

 

Edifizioa aurreratu egiten da. Kalearen bukaeran ikusten denez, Errebaleko etxeetako 4. pisua pasatzen du, eta horri gehitu egin behar zaio terrazan egongo den eraikina (superfizie osoaren %70). Beraz, osotasunean hartuta, 5. pisua behintzat pasatuko du.

 

Aurkezpena

Errebaleko merkatal zentro berriaren inguruko gogoetak

Errebaleko merkatu plaza berriztu eta parke bat egingo zutela agindu zuten. Orain, parkearen tokian, merkatal zentro erraldoia egin nahi dute. Proiektuaren informazioa eta gogoetak plazaratuko ditugu hemen, eta ahal dela, proiektua bideratzen lagundu.

Nor gara?

Firmak

Egin klik hemen, inprimatu formularioa eta entregatu Eibarko Correos-eko 205. posta kutxan.

 

 

Blogroll:

El Cronista de la Guerra de Errebal
errebal.com

 

Materixala

Prentsa aldizkaria